Tuesday, February 22, 2011

dis SEM macam SAMPAH

Exam belum amik ag,,,tp dis sem mmg mcm sampah (klau mak ak tau), mmg kna tibai n cabai la kot. Semua perkara start ngan 'malas' siut, lom kna antar ag, leh siap dlm sehari punyerr!!! Macam cipan jek alasan yg hotak ak kasi, akal da kata cm2, tgn pn xbergerak, mata pun duk tutup, ati pn tarak mOOd. Tinggal 3 sem ag, nape da jd kepala hangin jek, nk cr mna 'semangat yang hilang' nie, Persekitaran ak skunk xckup bgus kot, banyak 'kotor', banyak serabut & xtersusun. Aku kna cr angin br balik. Ag satu ak agak sesak ngn masalah orang lain. Aku?? xd masalah...kecuali klau xckup makan mmg masalah. 

Tujuan aku tulis "dis SEM mcm SAMPAH" :
Untuk wat laporan:

Masalah : dis SEM macam SAMPAh

Gangguan : Persekitaran yang xmembantu

Kelemahan : Iman xkuat, doa & zikir yg kurang, cpt putus asa & mengalah

Kekuatan : Cepat sedar diri, leh wat double vision&mision

Cara penyelesaian : AKU xnk amik tau MASALAH orang lain, Orang lain xperlu cte MASALAH korang kat AKU (bkn ap, ad k sbg seorang kwnbaik aku, dia leh kata 'ak rs xd sape leh phm mslh dia & ak jd org ke-4 utk tau mslh dia)~So xpyh cte lain x,,,wat SEMAK memori ak jek~

Rumusan: Selalu orang kata masalah berpunca dari dalam diri sendiri tapi TRUST me,, n3 dis SEM macam SAMPAH, masalahnya mmg PERSEKITARAN (manusia/benda/haiwan&bla3)

P/s : 
Untuk berjaya-WAJIB lalui semua nie 
(^_*)
Ko ok k???, said Chong Wei.
Ok,,,selagi ak pegang ngn my princip "d power of choice is chance & d power of chance is cOntrol", answered Misbun Sidek.

P/s 2 : Lagu 'This is ME' just for me yaa!!! ^_*

3 comments:

KeCiK said...

Apa kejadahnya semua ini? Sampah merata-rata. Kemana perginya pihak berkuasa?

Relek la Along. Apa la sangat sampah tu. Ni baru 'sampah-sampah' time study. Belum 'sampah-sampah' time in real world.

Kek ceklat satu!

Unknown said...

wah good statement,amat mebina... aku sukekannye..nape pemikiran aku xmcm ko..mgeluarkan ape yg sepatutnye perlu aku kuarkan sptmana ko tlh k=lakukan dlm latest post ko tu..ya as devil frens i'm so proud la kt mu tuh...keep it up babe!

Long-K said...

KeCik: 2la, alg kna rajin2 sapu 'sampah-sampah' 2...tQ beb

Fyunie: Menyatakan apa yg benar mmg wajar, tp JANGAN amik ati atas 'sampah2' yg berlaku dlm idup kte...
Stil cheer-up babe....^_*