Thursday, July 24, 2014

Aku. dan. Izzat.

Assalamualaikum...

Sebenarnya dah lama aku nak terus terang. Aku memang rapat dengan Izzat.

Dalam tahun ini lah aku baru kenal dia. Perkara yang paling buat aku terpikat adalah Izzat ini mula-mula macam pemalu tapi sebenarnya manja. Mula-mula kenal, memang dia tak layan aku pun. Aku pun tak ada lah nak jadi 'perigi cari timba'.

Tapi lama-lama, bila dah selalu bersama tangan aku pun disentuhnya. Malu-malu jugak aku dibuatnya. Kiranya kami saling bergantungan. Masa tu, dia perlukan aku dan aku juga memerlukan dia sebagai pengubat kerinduan.

Aku. dan. Izzat.

Penah jugak aku dating dengan dia. Besa lah perempuan akan kuarkan air, bagi lelaki minum.
Kiranya aku dengan Izzat ni dah semakin rapat.

Haha.
Semalam aku dah ucapkan selamat tinggal kat Izzat. Yela, aku dah nak balik kampung. Dia datang, cium tangan, peluk and kiss sikit.

Izzat ini anak didik aku yang paling rapat. Baru berusia 4 tahun. Maapkan aku, sebab olah macam cite cinta.
Izzat, cikgu doakan Izzat takkan lupa cikgu dan aku pastinya akan doakan Izzat jadi orang soleh dan berjaya.

Tapi Izzat jangan manja sangat, takut ramai anak-anak gadis terpikat. Haha!

Sebab apa, He's the one yang akan berlari bila nampak aku untuk salam, peluk dan cium. Apa lagi yang aku nak minta, kalau Allah dah beri aku permata seperti budak ni. Walau aku akan pergi juga satu hari nanti, budak kecik yang bernama Izzat ini akan aku simpan dalam memori.

Aku. dan. Izzat.














Terbalik-balik. haha. 
Inilah kehidupan. Adakala di tepi, di bawah dan di atas.
Adakala kita perlu senget, sengal dan poyo.

See? Izzat ni suka sangat duduk atas riba. Kalau aku duduk, dia datang. 

Inilah kisah...

Aku. dan . Izzat.

No comments: