Thursday, March 1, 2012

Akhirnya,,,,air mata

Tanggal 1 Mac 2012,,,,
Orang kata 'Airmata itu senjata' ada juga orang kata 'Airmata itu kelemahan'
Ap yang orang nak kata,,ak tarak kisah mana
Sebabnya Airmata macam hujan,,kadang2 turun melengkapi fitrah kitaran alam kejadian Allah
dengan Izin YAng Maha Esa...
Sama juga seperti airmata

Kisahnya,,,
Sang Sifu nie sibuk la nak didik anak buahnya....Terjerit2 a bunyinya aa,,,b bunyinya beh
Budak2 'kurang mahir' yang lain masih memberi tumpuan sebab Sifu nie menggunakan teknik lagu
Walaubagaimanapun, terdapat DUA ketul budak yang rasa diri mereka hebat
Sifu nie tanya la, 'Cuba kamu bunyikan huruf k'???....
Dua ketul budak nie pn diam.....
Sifu nie tanya yang lain,,,pas2 budak Dua ketul tue cakap 'kami dah tau da,,kami taknak blajaq la'
(sambil wat reaksi tunduk kepala, ibarat orang tdo dalam kelas)
Sifu pn tetiba naik 'angin'
"Cuba kamu bunyikan huruf k nie,,,kalau dah pandai sangat!"
Mereka diam ag...
"Ay*** bangun, keluar dari kelas cikgu"....sambil tarik tangan budak tue.
"Kamu kata kamu pandai, cikgu tanya bunyi huruf k pun kamu xtau, kalau dah pandai kamu tolong la kawan2 kamu yang tak pandai tue......
Cikgu punya manjakan dia, sayangkan dia,,,dia buat perangai, kamu xsayang cikgu k?? Cikgu nak suruh kamu pandai baca, lepas nie xyah dah cikgu nak baca ag,,,,
Kamu nak keluar tak??? Ay***?? Az***?? "..................
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,seyesly membebel panjang Sifu tue arini,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Masa ak membebel2 tue,,,,airmata ak meleleh, mcm dh nak jadi tersedu pn ad gak sebab tahan nangis ditambah ag ngan tahan marah

Ak xcepat tangan nak pukul2 budak2 nie,,,tp ak cepat nak menitiskan airmata klau ak marah
Kelemahan nie ak dah detect ms ak sek menengah ag,,maklumla masa tue jadi AJK blok,,,klau marah airmata turun,,adik2 ingt ak nie lemah lembut sgt la!haha!! Yang lawaknya AJK sukan yg nangis,,patutnya AJK ibadah ke sebabnya mengajak bdk2 tue mendekatkan diri pada Tuhan.....

p/s: Bdk Dua ketul tue pandai,,,,jadi ak nak dorang ag pandai sebab tue ak marah sampai ternangis....damn!
Airmata adalah satu senjata & kelemahan!haha!

4 comments:

casandra said...

teguran itu pting krna akan mgingatkan mreka akn kslhan mreka

Long-Kang said...

Perkara sebaliknya yg wni dpt dr 'airmata' tersebut adlh kekuatan dlm mendidik ank kecil ini yg ibarat spt 'kain putih'....tugas guru adlh mencorakknnya =p

opah_kechik said...

how are u?

Long-Kang said...

baik2 aje...haha