Monday, March 5, 2012

Di dera atau menDERA

Apa definisi sebenar dera??
Dera bermaksud melakukan sesuatu yang melampaui batas atau abnormal........Kamus Long-Kang Edisi Ke-2
Okeh!!
Alkisahnya arini ak.....
Uiks..uikss....jangan buruk sangka beb! Takde masa ak nak dera anak2 orang nie,,haha!
Sebaliknya leh di ibaratkan ak di dera oleh keadaan semasa pada waktu itu

'Adoi'!....:(
Kisahnya,,masa budak2 tue tgh baca IQRA' tetiba kipas macam nak tercabut, bunyinya pun macam haram waktu tue....Disebabkan ak xngajar budak2 tue, ak berlari secara berbasikal ala2 'The Rocket Pocket Man of Malaysia' AzizulHasni Awang......mencapai suis yang berada agak tinggi dari ketinggian sebenar aku.....!

'Adeh'!.....
(Macam melompat sat ak waktu tue)
Seyes xtipu.........bahagian peha ak tersadung lak ngan almari tv tue,,,,
Masa tue xd la sakit mana....
"Fuhhh,,,berdebar jantung ak beb...." ucap dua ketul kawan2 ak tue.
(Dengan rasa lega nya,,ak pn duduk kembali)
Sambil2 tue sempat ak dengar seorang budak tue kata
"Saya leh melompat nak tutup, Cikgu" sinis Aisya.
(Klau keadaan x emergency....xd nyer ak nak melompat tutup suis kipas, wat panas ada la..kan??)
Ad gak makan 'flying double kick' kang ngan cikgu...haha!

PAs2,,,balik umah tadi..tengok2
Lembam macam orang kena DERA......
Sape kata Cikgu xsayang Anak murid???haha!

p/s: Yang Di DERA spt ini pasti xmasuk Buletin Utama....menyesal ak siut! patut ak biar jek kipas tue jatuh dr syiling.....haha! gila la weyh.....I'm prefer dying before you lied......hehe~ (xd kena mengena) -_-

2 comments:

casandra said...

xpe..semangat tu yg pting..hihihi

Long-Kang said...

haha! semangat akhirnya diri yg lebam2 cik su=p