Friday, November 23, 2012

Salam Jumaat

Assalamualaikum
Hi semua...

Alhamdulillah, dsamping membuat tesis bab 5 aku masih berkesempatan nak update blog nie.
Terasa bertanggungjawab atas perilaku mereka & merasa malu sebagai saudara mereka.

Siapa yang aku maksudkan?
Saudara seIslam kita

Kalau bukan cuti sekolah, pasti cikgu akan tanya "Hari apa hari ini murid2??"
"Hari Jumaat, cikgu!"
Bukan cikgu tidak pandai, namun di sebalik pertanyaan tersebut, seorang cikgu menyimpan seribu penghayatan tentang keindahan, kelebihan & keagungan hari Jumaat ini.

Tetapi,
kenapa? masih ramai yang tidak mengendahkan Solat Jumaat. Perlu dirasuahkah untuk menunaikan Solat Jumaat?? Sedangkan berSOLAT tersebut adalah 'rasuah' yang paling bahagia 'dapatan' nya.

Percaya atau tidak?
Rasuah yang aku maksudkan adalah kebaikan menunaikan solat Jumaat berbanding solat Zohor biasa adalah lebih berganda.
Kelebihan mendengar khutbah,, natijah & kandungan khutbah harus dsampaikan & d amalkan.
Bukan sahaja, kamu yang solat Jumaat itu bahagia, aku juga bahagia melihat kamu Solat Jumaat bersama2 & orang d Palestin juga akan turut bahagia, kerana kebaikan orang Muslim itu akan mempengaruhi saudaranya juga.
InsyaAllah.

Allah S.W.T berfirman,
"Wahai MalaikatKu, demi kemuliaan dan kebesaranKu, Sesungguhnya Aku telah ampunkan mereka, tidak berdosa sedikit pun".

Boleh baca selanjutnya tentang Kelebihan Jumaat

p/s: Berusahalah jadi imam yang terbaik buat saya kelak!

No comments: