Thursday, July 18, 2013

Kisah Orang

Assalamualaikum…..
Bertemu lagi kita di bulan Ramadhan ini.
Kisah Anak Ikan….
Situasi di Bazar Ramadhan
“Weh, yang mana ko nak?” said Pengkid a.k.a Budak Peng!
“Anak ikan mana yang ko nak?” said Gadis.
“Dua-dua baik punya” said Yang Lagi Sorang.
_____Aku toleh, dengan perasaan Anak Ikan yang mana yang direbut-rebutkan tersebut_______
“Wah, comel kot” bisik aku kat Kak Huda.
“Mana Long?” balas Kak Huda.
“Tu yang sebelah akak” selamba aku balas.
_____Dalam banyak-banyak ikan, kenapa Anak Ikan yang paling pemes!______
Okeh! Rupa-rupanya Anak Ikan yang paling pemes adalah Ikan Bilis.
Sejak hari itu, kalu nak beli Ikan Bilis…aku mesti panggil anak ikan.


p/s: Korang suka Anak Ikan? Ehem…ehem! Ahakss….

Kisah Ashraff

Alang-alang dah hap-date! Aku kasi banyak sikit…
Sikalang ma, lamai olang celita tentang ashhlelaf. Okeh-okeh, Ashraff Muslim tu.
Pendapat aku, bulan puasa ini tak payah la nak sibuk hal rumah tangga orang. Ke aku yang sibuk ni?haha…
Bulan TAK puasa pun, tak payah la borak tentang orang jauh dari mata. Baik cite tentang orang yang dekat di hati & dekat di mata. Kahkahkah!
Kat opis, luar opis…asik cite tentang Kisah Ashraff ni. Dalam FB, pun sama. Aku muak beb. Siap ada luahan hati Diyana tu ag. Kadang-kadang aku pk gak. Betul ke Diyana tu yang tulis or ada penulis ke-2, 3 or 100?
Yang belum kahwin pun sibuk bagai! Ehem…ehem, aku? No! Aku cite ni sebab biarlah mereka selesaikan sendiri. Kalu kita dengar diamkan jela. Kalu kita terbaca, simpan-simpankan lah!
Hal mereka boleh mencerminkan diri kita siapa dan di mana….pk, pk kan eh.
p/s: Lelaki paling bergaya adalah David Beckham! Tetiba je kan? Haha!

No comments: