Friday, October 5, 2012

Rupanya Baru Belajar Menulis

Assalamualaikum...
Hi Suwit2 :) !
Evening......
Apa yang telah kamu lakukan pada hari ini BEBALOI???

Apabila di kaki kira & di tolak tambah,
Aku merasakan bahawa rupa2nya aku baru belajar menulis....

Seyesly, ak baru mengenali bagaimana untuk menulis dengan baik, kemas dan teratur.

Syaratnya adalah :
"Orang Bijaksana menulis tentang ilmu, Orang cerdik menulis tentang peristiwa, Orang pandai menulis tentang orang lain & hanya orang bodoh menulis tentang dirinya......'Pak Long'....."

Aku gelarkan 'orang tersebut' adalah Pak Long
y??
U alls baca shj buku 'Nota Hati Seorang Lelaki'...karya Ustaz Pahrol Mohd Juoi
InsyaAllah, banyak input boleh didapati hanya amal sahaja yang dperlukan seterusnya.....

Berdasarkan kata2 'Pak Long' td,,,Ber'blog' untuk diri sendiri & orang lain. Katanya bukan tidak boleh bercerita tentang diri sendiri tetapi lebih baik jika dipentingkan dengan 'ISI' nya.....

Seperti mana 'Orang Baru' memeluk Islam bukan kerana umat Islam tetapi kerana Islam itu sendiri yang sangat INDAH

Membaca diari yang sekadar membuai angan2
Itulah definisi 'blog' penulisan ku sebelum ini

Oleh itu, aku baru belajar menulis sedangkan aku sudah mahir menulis!

No comments: