Monday, December 24, 2012

Meniti hari-hari terAKHIR part I

Assalamualaikum....
Apa khabar?

Meniti hari2 terakhir? agak sentimental n3 blog kali nie.
Meniti hari2 terakhir di UPSI,,,
Minggu akhir nie, bukan la sibuk sangat, kertas kerja projek akhir pun hanya tunggu nak di jilid cuma duitnya jek belum ada, so aku tangguhkan dulu bahagian penjilidan tersebut...haha!
Lepas tue, ak banyak lepak, surfing tenet, borak, masak, makan....& cari info sikit utk exam 31 Disember kelak!

Dalam meniti hari2 terakhir nie, ada banyak 'mende' nak buat tapi tak buat2 atau maybe tak dapat buat.
Selain daripada tue, aku & kawan2 penyibuk ku jugak, bertungkus lumus mencari pekerjaan sbg bekalan lpas abis blaja nie.
In Sha Allah, rezeki cepat, cepatlah menyenangkan orang lain kan. Yang penting, kata kakak aku..." Buat kerana Allah". See? haha.... Jangan pk blaja kerana nak keje...dem! dulu kita macam tue kan? sekarang Alhamdulillah, idok la camtue kan...amin3

Mana rezeki yang datang pun, Jangan tolak! Pesan our Dr. Mahani Razali semasa perjumpaan terakhir hari tue. Yang penting persiapan...Jangan TOLAK, JAngan MEMILIH GAJI, JANGAN memilih TEMPAT! Ukur baju di badan sendiri. KAtanya lagi, kamu IJazah jek, takde ap pun nak d banggakan, berlambak orang master, phD kat luar sana...( Dr Mahani cakap versi Kedah, pekat gler!)

Minggu2 terakhir nie memang agak minggu yang bermuhasabah sikit la...sikit? haha...
Bukan ap,
Kadang2 kita akan mempersoal kembali tentang apa tujuan sebenar kita, apa yang telah dipelajari, apa yang dapat kita korban kelak, persiapan apa yang telah dibuat, keyakinan tahap mana yang telah dicapai....
Semuanya, agak2 menyesakkan pemikiran....TAPI biasa lah....

Letak TEPI dulu persoalan2 tersebut,,
Yang paling PENTING :
1) Projek Akhir di hantar sebelum habis blaja
2) Hantar borang2 jawatan kosong ke 'chosen' places
3) Study subjek akhir (Pendidikan Sivik)

Yang kurang PENTING :
4) Banyak gila! haha...

Lagi satu,,
Selain kerja & tugasan...HATI!
Hati nie rasa berat nak pergi dari sini.... alamak! emosi terlebih...haha

Okeyla, maybe ada part II...In Sha Allah

p/s: Hati berat Akal Berselirat Otak Berkarat!

2 comments:

Gaara Kazekage said...

pergh ko punye entri macam nak pegi mati je..syahdu giler..tahniah sebab dah nak habis belaja :)

H.Wni said...

Gaara : maceh!