Monday, May 6, 2013

Anak kecil

Assalamualaikum...

Hi semua.

Walau kepala nie berat sikit, aku gagahi jua menatap blog suram ni.

Anak kecil.

'Duit bulan ni nak bayar sewa.'

'Kalau Ayah ada boleh ambil hantar aku.'

'Baju kerja tak gosok ag.'

'Pintu tandas, kalu terkunci...mampus la.'

'Pakcik bus ni pemarah betul.'

'Kul bape la nak sampai Melaka ni.'

'Sape menang PRU13 ni.'

'Agak-agak la nak rasuah aku dengan sekampit-kampit-kampit beras.'

'Bagi baju free pun aku wat kain buruk jea la.'

&$$%^&*(#@^&*()**&^%##$^&*(
~~~SubhanaAllah...wallahuakhbar~~~

Sayup-sayup aku dengar suara kecil tersebut. Walaupun bacaannya ada yang salah.
TETAPI ia mengejutkan lamunan aku. Lamunan dunia semata-mata. Sehingga aku lupa, Yang Di Atas, Yang Maha Besar telah pun mengaturkan sebaik mungkin perjalanan hidup seseorang. Dia pengatur Yang Paling Bijaksana. Kalah menang ada sebabnya. Pergi atau kembali ada hikmahnya. Dapat tak dapat juga pasti memberi makna.

Kenapa sibuk memikirkan apa yang belum dan telah terjadi?

Tima kasih anak kecil. Kakak lupa. Kakak ada Maha Pencipta untuk menjadi tempat ADUAN yang paling MEMAHAMI kakak.

Maafkan aku....

Ya Allah, tetapkan hati-hati kami supaya ada Mu selalu. In Sha Allah.

No comments: