Tuesday, December 31, 2013

Dramatic 2013

Assalamualaikum

Besides entri blog ber'title' highlight, aku prefer nak buat 'dramatic 2013'.

Tahun 2012, bulan 12....
Aku di UPSI, mengadap satu kertas peperiksaan terakhir untuk subjek minor sivik dan kewarganegaraan.

Tahun ini 2013, bulan 12....
Aku di UKM, mengadap satu kertas peperiksaan pertama sebagai sarjana pendidikan prasekolah.

Bulan SATU, 2013
Aku dan kawan-kawan sibuk cari kolej-kolej swasta yang telah disenarai pendekkan untuk meng'apply' pekerjaan.

Our ends semester as degree holder was awesome!


Batch aku la mencatat sejarah apabila bilangan pelajar lelaki melebihi 10.
Pendidikan Awal Kanak-kanak kot!


Bulan DUA, 2013
Aku attend tiga interbiu. Di Kolej UNITI, Port Dickson. Di Kolej Perkembangan Awal Kanak-Kanak, Bukit Merah. dan di Kolej Antarabangsa Yayasan Melaka, Melaka.

Bulan TIGA, 2013
Bulan ini bulan yang paling aku tak boleh lupa. Sebab aku sempat jaga dia. Dia adalah abang aku nombor dua. Hospital Tengku Ampuan Rahimah jadi medan saksi hubungan adik dan abang. Okeh! Kesat airmata jap. Abang meninggal sebab kanser rahang. Sebab musabab janji Allah.


Bulan EMPAT, 2013
I got a job. KAYM. Melaka. Masa ni Melaka telah jadi my second home. Susah mula-mula duduk tempat orang Tuhan sahaja yang tahu. Tapi masuk je bulan ketiga bekerja, puji-pujian bagi Allah kerana beri kami kasih sayang di Melaka.

Melawat perigi Hang Tuah dengan Lejen.


Observed pelajar diploma UNITAR


Di luar rumah sewa bermain dengan berudu sambil diperhatikan makcik

Bulan LIMA, 2013
On this month, life macam biasa. Jalan kaki pergi kerja. Jumpa pelajar. Kena marah. dan makan. tidur dan lepak sambil gosip tentang orang kawin. Hah! My BFF kawin bulan 5 ni. Almost forgot. Kalu dia tau nie mampus dia majuk.


Cantik sangat kawan aku ni. Bakal mommy dah pun.

Bulan ENAM, 2013
Bulan ni pun my bff kawin. Ni bff UPSI satu PAHANG. So dapat la pergi. 



Gambar husband dorang tak penting kot. haha

Tahniah sahabat-sahabat.


Iklan jap. Solat Isya' ;)




No comments: