Friday, December 20, 2013

Nak kata kelakar, yea ke tak

Assalamualaikum...

Lepas Isya' dengan keadaan kaki lenguh ala-ala pemain Malaysia yang terpaksa bermain lebih 90minit lawan Indonesia semalam, aku pk kena hapdet n3 ni.

Untuk bacaan anak-anak aku kelak. Susah rupanya nak senang. haha...

Pertama kali aku drive jauh sorang-sorang selepas janji dikhianati. Sebab nak gi belajar jek aku sanggup drive jauh-jauh. Kena khianat ngan sape? Kawan la weh. Dah janji bagai nak rak, jumpa kat mana, pukul berapa, last-last pagi tadi aku dah siap-siap dia kata tak jadi gi. Tak ke hangin aku. Nasib baik, aku ni jenis lembik. Takpe lah. Dengan nekadnya aku membohongi kakak dan mak aku bahawa aku follow kawan. Sesampai jek ukm, aku terus capai air...minum dulu. Pastu baru capai telefon. Membongkar kebohongan. Bukan apa, takut dorang ni terlebih risau.

Dalam pertama kali tu, aku benti kat hentian Rawang jek untuk buang air dan basuh muka sikit-sikit. Pastu terus jek. Agak ikut jalan mana pun tadi, aku tak ingat sangat. Dalam hati janji sampai. Lenguh jugak sebab tak bese.

Cite yang berkaitan dengan n3, adalah ni

Tah macamana pintu ni leh terkunci dari dalam. Masa aku pindah barang sebelum gi jumpa supevisor dan pakcik Gaara tak ada masalah lak. Lepas aku siap mandi petang tu, nak bukak dah leh. Cuak jugak la. eh! Cuak sangat la. Berpusing-pusing aku dalam bilik mencari idea nak kuar.
Ini lah The Man of the Situation

Aku terjerit-jerit dari tingkat 4. Awak-awak! Awak-awak! Budak perempuan tak dengar langsung. Sampai lalu jejaka lah. Rupa-rupanya Ustaz. Budak2 ni pangil dia ustaz dan korang tau apa masa aku berkomunikasi secara jerit2 tu. Dia leh tak paham kenapa aku leh terkunci diri sendiri. Dan dia siut2 leh gelak kan aku. Kalu aku nak terkucil masa tu, hanya akan wat aku geram je kan. Nasib la baru lepas mandi kononnya nak kuar makan. Alahai. Sejarah dah banyak kat ukm neh!

Last2, ustaz bw geng tendang pintu. Awak-awak...duduk jauh sikit yea, nak tendang pintu ni. Sekali jek budak tu tendang, dah terbuka. Kunci yang menguncikan

Pastu leh plak cakap, "Bersih nya bilik, nak pindah ke?"...

"Saya baru datang hari ni"... tak patut tak patut.

Pas kejadian aku call kakak aku, cuak dia. Tapi bila aku kata benda tu da selesai, dia plak nak tukul kan aku. haha. Tu aku wat lawak jek.

Masa terkunci tak lawak langsung, sekarang baru lawak. haha

p/s: thank you Allah. Beri aku pertolongan dengan mengutuskan manusia yang baik-baik di sekelilingku. ceewah! haha...

No comments: