Tuesday, March 4, 2014

Jauh Dekat

Assalamualaikum...

So phenomenal dengan keadaan bumi sekarang ini. Cuaca panas, hujan kejap-kejap. Kontroversi pihak atasan. Dan reformasi gaji yang tak dapat-dapat.

Let it go. The time will pass. Be positive. Ruang positif yang banyak kosong dalam otak harus dipenuhkan.

Jauh Dekat.

Tadi baru 'skype' dengan seorang sahabat. She agreed when I said 'Dulu duduk jauh, berkomunikasi secara jauh terasa dekat TETAPI sekarang duduk dekat malangnya terasa jauh'.

She said, my theory can be used to those who went through this feeling.

Korang tak setuju? Gila aku kisah...memang tak lah :p

Uolls penah rasa? Jangan ingat duduk jauh jek terasa jauh, duduk dekat pun macam tak kenal.
Demit! Ini propaganda ke apa? Atau apartheid? Aku kulit gelap ke? or pilih kasih?

Kalu duduk jauh terasa jauh, i think its normal.
Kalu duduk dekat rasa jauh, its phenomenal.
Really!

And apa uolls akan buat?
Biarkan? Simpan? Atau luahkan?

Kalu bagi iolls la kan, aku akan buang jauh-jauh.
Sejauh mana orang dekat buat aku rasa jauh, aku akan jauhkan orang yang dekat tersebut.

See?
I talked about 'seseorang', someone. Kau rasa cili? harap tak makan pedas.

No la, aku cakap pada orang yang aku sayang supaya even kau, Oppa...duduk jauh dari aku pun hopefully every single minute kau ingat tuhan. Bukan ingat aku. Yang jaga kau bukan aku, tapi tuhan KITA.

Siapa orang yang aku sayang tue, hopefully kau bangun dan sedar bahawa kau ada aku, yang bukan sekadar ditakdirkan tuhan untuk datang sekejap-kejap, tapi aku boleh datang kerap dalam hidup kau.

Kiranya...jika tuhan izinkan.

p/s: Aku terpengaruh dengan novel lejen! Kau BABI...tunggu lah aku beli kau nanti! iamlejen


No comments: