Sunday, March 23, 2014

Momen-momen

Assalamualaikum...

Pernah rasa dunia korang macam berhenti sekejap.
Itu aku panggil momen-momen.

Oleh sebab sekarang aku dah mula keja dari pagi sampai ke petang. Pemikiran aku selalu melayang dan kelaut. Mungkin juga asik pk MH370. Yela...MH370 dah jadi asgmt aku utk subjek Psikologi Kemahiran Berfikir. Adeh :/

Memang aku selalu kelaut, ke hutan pun.... i mean pemikiran la.

Satu kali tu,
Budak-budak tengah makan, makcik kantin pasang lagu lama....sampai budak-budak leh angkat-angkat bahu. Masa tu la momen-momen bermula. Macam dunia berhenti jap, dengan seruan angin....fuuuuhhh fuuuhhh

Sekali, air tumpah! kacau-kacau.

Dua kali pula,
time nak g jog. Macam la aku joging sangat. Kahkahkah. Besa kalu g jog, tingkap bukak. Dengan lagu lite.fm yang mendayu-dayu tue. Kawan aku nyanyi la ala-ala Whitney HAUSton. Masa tu aku rasa bukan dekat trek tapi kat sebuah pulau. Suara kawan aku yang asik nyanyi seakan senyap dan aku berlari-larian sambil menutup enjin kereta.

Woi along!

Kacau-kacau. Memang kacau la kawan aku ni.

"Tingkap tak tutup!"

Allah...terpaksa la idupkan enjin semula dan berlari-lari anak. Kahkahkah.

Tiga kali pula,
Aku kat kafe Keris Mas. Memang selalu lepak sini. Sambil tungu kengkawan beli makan. Mereka ni memang  leceh bab makan. Nak sedap, murah, banyak pilihan. Lebih 10 minit kalu aku tunggu.haha. Masa tu, dalam kesibukan budak-budak degree main masterchef....

Aku rasa macam aku pergi tengok konsert FT masa kat UPSI dulu. Suasana tue. Ohsem. Jerit-jerit dan nyanyi-nyanyi walau suara aku kalah FT lah!

"Tengok lelaki lah tue"

Kaget aku!

Dorang ni ingat aku ni playgirl ke, hah? Aishh....otak aku boleh rehat walau orang bising. Tak tengok sangat dah lelaki-lelaki bawah umur ni beb, banyak komitmen lain lah.

Tgk tu tengok jugak....ssshhhh, jangan gitau sape-sape.

Tapi momen-momen always make me feel 'slenge'. Sebenarnya ia diibarat aku termenung dan memberhentikan keadaan masa, malah membayangkan apa yang aku mahu.

Life will stop at the moment we died. Then continued in hereafter. hehe.

F.A.I.T.H

No comments: