Sunday, February 2, 2014

Letter to Cik Long Kang


Letter to Cik Long Kang
Kehadapan Cik Long Kang,

Sihat? Sejak beberapa bulan ni ko pasti kurang sihat kan? Berat badan macam mana? Aku syak mungkin menurun. Walau apa pun, ko kan nak kurus ;p. Jaga kesihatan fizikal, mental dan rohani. Maap lah Cik LK, aku kuat membebel seperti ko jugak.

    Macamana? Dah dapat kerja? Owh besa lah, ini soalan yang sama semua orang akan tanya. Lagipun, ko dah tamat pengajian ijazah kan? Aku harap ko tak malu walau tiada kerja tetap lagi. Kalu lah iman di ukur mengikut ada kerja tetap, gaji tinggi, rupa badan macam Jessica Alba....nampaknya kurang lah iman kita. Namun tidak, iman tidak di ukur sebegitu. Allah Maha Adil. Alamak! Bebel lagi kat ko Cik LK.

    Bila ko nak datang melawat pakcik makcik & kawan-kawan ko? Atau orang-orang yang pernah sentuh hati kecil ko? Kalu ada kesempatan, datang lah melawat mereka. Jangan lupa pada mereka. Lagi satu Cik LK, kalu ada kawan-kawan yang pernah buat ko kecik hati, maapkan mereka. Jangan simpan dalam hati. Sekarang, mesti ko dah jumpa banyak teman baru kan? Pandai-pandailah ko bawa diri.

    Aku tengok ko ni kadang-kadang tutup aurat, kadang-kadang 'longgar sket'. Harap lepas ini ko istiqamah dalam berjihad. Usia ko pun bukan muda lagi. Jangan mencari cinta fitrah, lebih baik mencari cinta abadi. Solat jaga. Kalu boleh solatlah di awal waktu, takpun gi jemaah dekat mana-mana surau or masjid. Aku yakin ko boleh. 

    Hah! Aku dengar ko terer bawa keta? Ko rempit eh? Kat highway ko hentam 100km lebih-lebih. Jangan Cik LK, ko budak baru. Bawa slow-slow, kang kena saman padan muka. Tapi baguslah ko dah boleh bawa keta, senang sket....tak perlu suruh orang amik dan hantar ko lagi. Yelah, ko kan duduk pedalaman. Bas awam takde, teksi lak mahal sangat. Aku yakin lepas ni, orang lain dah boleh harapkan ko ;)

   Lagi satu, aku dengar ko dapat keja sementara kat Tunas Permata UKM? Alhamdulillah. Tak perlu lah ko nak 'ikat' selera ko pasni. Lepas lah untuk duit belanja ko. Tapi jaga-jaga, jangan boros! hehe. Apa-apa hal pun, jadi lah seseorang yang menghormati orang lain. Senyum, jangan kedekut! ;p
Aku dengar ko suka Joo Won. Mamat korea tuh? Kata tak suka orang jambu! Make-up tebal kot mamat korea tuh. Aku harap lepas ni selera ko pergi lah kat Beto Khusyairi ke, Remy? Oh tak tak...jangan LCW! Udah-udah lah suka kat suami orang. Heh! ;p

   Akhir sekali, aku nak tanya....kawan-kawan ko hampir kesemuanya dah nak kawin dan dah berkahwin. Ko?? ko? ko bila lagi? Aku tau mesti ko akan bagi jawapan ni 'Tolonglah carikan'. Betul tak?? Haha...sebab ko dapat nasihat dari Aunti Halizah kan. Kan? Betul, ingat senang nak cari imam. Dan imam pun bukan senang nak cari makmum. urrmmm. Apsal lak aku yang mengeluh yea Cik LK. Oklah, sayang diri ko dulu, jaga diri ko dulu....belajar untuk sarjana ni jangan main-main sangat. Lebiu till jannah ;)

p/s: 

No comments: