Wednesday, February 26, 2014

Surat untuk Bonda

Assalamualaikum..

Ini mungkin surat terakhir aku dibulan Febuari. Memang niat aku nak jadikan bulan Feb sebagai bulan surat instead of 'bulan cinta'...

Kehadapan my lejen mak, lately aku selalu sangat sakit. Demam, sakit tekak, batuk dan selsema. Pakej free. Ditambah dengan cuaca 'gering' ni, kepala pening. pusing dan bagaikan nak pitam. Semua ada. Aku memang jangka mak akan risau. And risau dia tahap paras kolesterol tinggi. heh :p

Aku tahu mana-mana mak pun akan risau kalu anaknya demam. Espeseli anak yang last-last ni :p. To mak, aku oke. Walau demam kelas dan kerja aku tak ponteng pun. Bertahan habis. Sampai peluh kering. Tapi malam airmata jatuh jugak sebab sakit :/

Even aku cakap kat mak jangan risau, tapi memang demam aku sejak dua menjak ni susah nak kebah. Tahap selsema tu mesti sampai ke tulang. Seharian keja aku asik baring. Walhal dah poie klinik. Macam-macam ubat doktor bagi. Dulu, makan panadol jek dah baik, sekarang antibodi dah lembik kot. aiiyak!

Lagi satu, to my lejen mak...jangan risau kalu aku tak makan. Kadang-kadang memang aku taknak makan, kadang-kadang....urmm...biasalah. Jadi, mak jangan risau. Anak mak oke. Masih machoo ag. hehe.

See? Baru aku nak happy ending kan blog ni mak call, tanya dah sihat ke belum. Aku jawab slow and steady, I'm ur daughter la mak. Gagah di luar Gigih di dalam. Ceh :p (Jangan meluat dengan ayat tue)

To mak, jaga kesihatan diri. Aku sentiasa doakan mak sempat terima pengorbanan aku pula. Walau takkan dapat ku bayar susu ibu. Aku, anak mak akan sentiasa sedekahkan al-fatihah untuk mak. Lebiu mak, jantung hatiku.

p/s: Health is wealth. So take care buddy!

No comments: