Wednesday, January 4, 2012

Soalan BOCOR untuk Esok Edisi 2

KERTAS PEPERIKSAAN KAC 3033
KURIKULUM AWAL KANAK-KANAK
Masa: Ikut suka suki korang la
Tarikh: Lima haribulan Satu weyh!

Soalan 1: Siapa nama kanak-kanak yang korang nak mengajar esok semasa praktikal?? Esok2??
a) Adam Adli
b) Ramli
c) Najib
d) S.Kunalan

Soalan 2: Jenis-jenis KARI a.k.a Curry-culum yang korang sudah belajar??
a) Kari cap Babas
b) Te Whariki
c) Reggio Emilia
d) Kari cap Adabi

Soalan 3: Sebutkan nama teori-teori yang korang rasa dah TAKNAK ingat??
a) Jean Piaget
b) Erik erikson
c) Bronfenbrenner
d) Montessori

Soalan 4: Ce cte tentang tunjang yang awak-awak dah belajar??
a) Tunjang bahasa
b) Tunjang pokok
c) Tunjang kejayaan
d) Tunjang kreativiti & estetika

Soalan 5: Apa akan jadi kalau kita belajar tanpa KURIKULUM??
a) Kita akan jadi seperti penagih dadah iaitu terlalu ketagih nak belajar benda2 yang xde panduan
b) Kita suka sangat la sebab sebagai bakal guru, xperlu nak sibuk2 wat rancangan pengajaran harian
c) Kita gembira macam cipan sebab keperluan untuk peperiksaan mungkin TAKDE!
d) Semua yang di atas

Kalau soalan sesusah nie, KONPEM ak leh dapat 4.5 CGPA!haha!!

p/s: Selamat Maju JAYA! Hidup & Mati seseorang bukan kerana peperiksaan tetapi kerana USAHA mereka!! Caya la weyhhh.....

4 comments:

Gaara said...

aku suka soklan no 3...maria montessori jawapan dia..haha

Long-Kang said...

haha! asik montessori jea ko ekk...=p

Gaara said...

montessori la yg senang nak igt..takkan sigmund freud plak?haha

Long-Kang said...

haha! Klau ECE xdkaitkan dgn Montessori mcm xsah kan....