Tuesday, October 11, 2011

Ap ad ngn 'markah penuh'???

Selepas stalking2 pic fb org,,,
Ad satu pic menceritakan tentang "Majlis Penganugerahan Cemerlang"
Of cos sape yg dapat 3.8 ke atas sj yg layak berada d c2 kan,,
Aku???
Bayang2 pn xd....

Cerita tentang markah penuh nie, dr sekolah ag memang ak xharap dpt skor penuh, hadiah kedatangan atau kebersihan jek yg ak selalu dapat,,i2 pn cikgu kecian kot,,hahhaaha
Nak kata aku bodoh sangat tak la kot, tp sekadar pesaing yg xbape nk rajin
Kalau orang lain sibuk nk UPSR,,
ak sibuk ag nk main games bola tampar, lawan persahabatan ngn sekolah2 lain
Kalau orang lain sibuk nak SMA,
ak sibuk training skill ping pong ak
Kalau orang lain sibuk nak SPM,
ak sibuk nak wakil sekolah dalam b.tampar,,,
Apa kejadahnya semua 2????
Bukan xd bakat belajar cuma ak xleh hadap buku 100%
Ag satu ak ad cara ak sendiri
Kalau tak, masa kan ak masih kekal bagus cuma xcemerlang,,,hahahah

Seyesly,,
Ak kaki main la, sbb 2 jangan ajak ak g jalan, konpem ak ON
Ak kaki gila2, sbb 2 jangan ajak ak BULI2 org nie
Ak kaki pukul, sbb 2 jgn ajak ak lwn sport2 nie

Benda yg PALING wat ak risau adalah adakah 'markah penuh' menjamin hidup ak k nti????
KALAU "ya" mati la ak

Penah Lecturer ak cakap,,
4 flattttt bkn menjamin korang dterima keja tp cara kamu bercakap, social skills la 2....confident level
(kira cm2 la)

So, ak simpulkan:::::::
"Markah penuh" bukan segala2nya

Cuma,,
Apa yg LEcturer ak cakap 2 xsejajar ngn ap yg berlaku
Yg dpt markah penuh dtabik springggggg!!!!
D wat majlis, dapat sijil & so on la....

Ak yg bese2 nie cm terabai & terbiar,,dalam bahasa kasar cm kucing kurap la,,,hhaha

Cuma sejauh mana ak n kawan2 berjaya???
Xdapat dpastikan lagi,,Hanya Allah Yang Tahu
Setakat nie ak tengok kawan2 ak mmg berdikari, xdipijak oleh mana2 kuasa manusia (maksud ak,,xsape berani BULI kami,,sbb dalam klas memang kecoh pas2 klau setakat nk bg komen ni cm kacang XDE kulit jea)
Cuma based ON lecturer,,kalau dia xsuka cara kte rendah la markah kte,,,,ad k patut cm2 kan???
Sebab 2 ad akhirat, hal kecik2 pn akan dtanya,,,fuuhhh (ayat Ustazah lak aiii)

Level ak ngn org lain mmg JAUH,,,
Kadang2 ak rasa KALAU niat ak wat kerana ALLAH,,,sejuk jea hati nie
TAPI ble time SYAITAN hasut 2,,,,serabut kepala hotak ak weyyy
Cuma selama perjalanan ak bermula nie
Aku belajar UNTUK bekerja ibarat IBADAH,,,belajar ibarat IBADAH bkn kerna DUNIA semata2

Rezeki ad dimana2,,klau da xd rezeki ak,,MAKA matilah,,,Ak akan dtempat kedalam tanah sedalam 7kaki yang diletakkan BATU NISAN yang berNAMA "SYAZWANI BINTI RAMLAH",,,,,

p/s: 
Setiap orang ad cara masing2,,asalkan menepati kehendak Agama,,sape2 pn leh berjaya... KAdang2,,,,tukang sapu yg berGAJI RM400 pn da rasa dirinya berjaya kerana berjaya membesarkan anak2nya dengan baik walaupun hanya dengan RM400,,,,asalkan halal


BERJAYA itu subjektif
sama seperti,,
KECANTIKAN,,
Cantik itu juga subjektif,,,,,,,pehal tetiba msuk cantik nie???,,,tah ak pn tarak paham=)))))


6 comments:

opah_kechik said...

Agree~!

mamahayyu said...

ayat yang lasttt tu, mamahayyu sokong!!!! walapun x kena ngan tajuk sebenar ada kronologi....'subjektif'....orang lain pandang x cantik tapi'hubby' saya pandang cantik!!!! wakakaka...n anak2 kami cantik!!!!wakakakaka.....nak tau kenapa mamahayyu ckp gitu...sbb dulu ada orang ckp(dah jadi arwah dah pon org tuuuu) mamahayyu laaaa anak saudara dia yang akan kahwin paling lambat sekali.......mmg hebat sekali 'doa' dia tu, tapi hanya Allah yang tahuuuu.....yang pasti kita redho.....dan yang paling pasti 'kita cantik di mata suami kita'....ehhh nape lak aku merepek sampai kesini x kenaaa langsung...ha..ha..ha...yang penting Ipoh Mali tala sumb0nk!!!!! kata Shafini kkannnnn....;))

Long-Kang said...

opah_kechik: stuju jea ko ek

mamahayyu: mmg merepek!!lari tajuk ma,,,hahhaha
Jodoh pertemuan kan dtangan Allah,,heheh

opah_kechik said...

setuju jugak la

Long-Kang said...

penyibuk btul opah_kechik nie!!!

opah_kechik said...

hahaha