Saturday, January 12, 2013

First Step atau Satu Setep!

Assalamualaikum,,,

Kalau dalam n3 nie ada ayat2 yang mengarut, itu sebabnya aku demam skrg nie, so unstable la sikit! Jadi, aku susun jari sepuluh, mohon maap awal2..... :)

Satu Setep,
Yang aku dah mulakan adalah pergi interbiu kerja.
Di mana?? Kolej Uniti Pasir Panjang, PD.
Seyes?
Agak2 la soklan nie kan... Totally seyes, sebabnya jauh gilo tempatnya! Aku bertolak jam 8.40 pm lebih & xkurang macam tue la. Sampai sana Jam 2.45 ++ am la.
Penatnya,, usah cite la. Bagai roh yang xmau mati tue. Terhuyung hayang pemikirannya.

Satu Setep tersebut,
Sampai2 sana, xtau mana tempatnya. Pi la tanya 'abang' polis!. Disebabkan faktor masa yang dh memang lewat, POLIS jadi pilihan. (Bukan pilihan aku, okeh!)
Bla bla bla.... Abang polis, pakcik polis & Atuk polis sibuk nak tunjukkan jalan.
Pastu, bila abang polis tanya "Ada nombor tak?"
~~~~Terdiam~~~~
Membe2 aku bahan bagi nombor aku, agak 'radang' gak la aku masa tue.
Bukan apa beb,, Aku '100%' percaya...polis tue dah kahwin! Anak tah 2 3 4 orang. Tapi perangai! TAk ikhlas langsung! & lebih2 lagi MELAYU! Cis satu untuk polis tersebut.
Orang macam ni jangan LAYAN,, kalau tak nahas! kann kann....

Satu Setep lagi,
Masa interbiu, perghh mostly semua budak UPSI. Kena lawan kawan2 sendiri rupa2nya.
Tapi disebabkan tempat tue agak jauh, sebenarnya aku dah agak berbelah BAGI....haha
Tapi, kalau dah rezeki...In Sha Allah terima...ahaks!

Soklan yang ditanya,, tak fakta sangat la..macam masa aku kena interbiu kat UPSI dulu2.
Cuma kena mengajar & soklan dia memerlukan ketepatan tokoh, kaedah yang dipelajari dulu. Kalau salah, malu sendiri la kome! haha....

Satu Setep kemudian,
KPAKK ada call jugak! Tapi disebabkan masalah belum 'grade' & belum dapat transkrip penuh, agak 'messi' yea di situ. Tapi, percayalah pada REZEKI ALLAH...kan :)

p/s: Aku nak ucap TQ pada my 'Mak' kerana doa nya :), suria , Eima sebab sama2 susah pada hari kejadian :),  Kak Ngah Asmah & Kak Ude Salbiah atas nasihat sebagai 'guru' & Kecik atas nasihat penunjuk jalan :)


3 comments:

casandra said...

akhirnya nama-namaan itu d sebut jua..awuuuuu :P

Gaara Kazekage said...

wah dah pergi interview...bse mmg dia nak tunggu grad dulu..aku penah kena haritu..apa2 pun kalau ada rezeki tu..ada lah..:)

H.Wni said...

Casandra : sebab 'sayang' kan :)

Gaara : In Sha Allah,, One Setep Forward!haha