Sunday, January 20, 2013

Setep Kedua

Assalamualaikum..
Selamat Malam semua :)

Sebenarnya baru lepas menonton cite 'Harmony', Korea version. Jangan salah faham, cite sangat positif. Tak percaya? Search kat 'YouTube' korang tue! Tapi tadi aku tengok kat tb Al-Hijrah.

Malam nie nak cite pasal 'Setep Kedua'

Setep Kedua adalah interbiu di 'Bukit Merah, Perak'
#Soklan intro kononnya aku prepare in English tp dalam bahasa ibunda lak yg dtanya,, mula lah sedikit 'slow' dalam memperkenalkan diri....haha
#Pastue, macammana aku tahu pasal temuduga di Kolej Perkembangan Awal Kanak-kanak di Bukit Merah nie..
#Then "U studied at IIC??".....Yup. "So, U can confess in English??".....Yes, of cos! Haha....poyo semuanya masa interbiu kan!haha
#What is ur Philosophy?? I chose Imam Al-Ghazali. Tak sia2 belajar kat IIC dulu. :)
#Can u work with retired person like us?? Of kos, I can learn from both of U & enhance my knowledge + experience (poyo kan??) But,, betul la... orang 'lejen' nie adalah buku bergerak yang paling bagus :)

Sebenarnya, kali kedua kena interbiu...aku dah leh 'chill', sarapan nasi lomak, tengahari belasah ikan bakar ngan tempoyak, malam makan tomyam+ikan kerapu 3 rasa (ini malam, pakcik iaitu suami kepada makcik tpt aku praktikal dulu yg blanje) wawawawa.....

p/s: In Sha Allah, moga dipermudahkan segalanya. Chill!

3 comments:

Encik Gaara said...

kolej tu aku ada apply tahun lepas..aku nk jadi admin kt sne..skali xdpt sbb dia tersalah dgr kot aku nk jd lecturer kt sne..haha!

Long-K said...

ye k?haha..kalu x dah leh mintak ko rekomenkan aku!haha

Shuaidah said...

ehmmmm...temuduga itu boleh cakap dalam bahasa melayu dengan bahasa inggeris sekali...saya tak bagus dalam komunikasi bahasa inggeris...saya faham orang cakap tapi tak pandai nak balas sebab bahasa inggeris saya agak lemah....tolong..senang ke dapat tawaran kolej itu....