Friday, November 11, 2011

PAkcik atau Abang??

Pakcik???
"Awak panggil saya pakcik??,,macam la saya TUA sangat",,sayup2 jea dengar keluhan tersebut.

"Kalau awak panggil saya PAKCIK,,saya tak turunkan awak kat sini"....

"Okeyy2,,abang...abang..."...balas budak perempuan tersebut.

Aku pun menoleh untuk memastikan ap yang berlaku sementara kawan ak SANGAT nyenyak tdo!!!

Penting sangat k nak panggil 'abang'???...soal hati kecil aku..

Rasanya,,xsalah pun nak panggil pakcik sbb 'abang' cm sopan sgt beb!!
Klau ak pun,,ak panggil pakcik gak!!

Ak kembali ke kedudukan normal....
Dalam kepala,,nape kena panggil 'abang'....tiba2 terpikir,,klau ak kena turun kt simpang Gambang nanti nak panggil ap plak driver BUS tue,,,aiyyooo....!!!

Klau dulu,,pakcik yg slalu bw BUS tue memang ramah gler,,siap leh kenal ag muka2 yg slalu naik BUS 'Utama Ekspress' tue...
Takde plak persoalan nak panggil abang OR pakcik???

Lepas tue,,dah sampai TM...

Rajin plak da,,,budak pompuan nie nak ber'tima kasih' bagai lak aaiii....
"Tima kasih pakcik..."
Hambikkk kena ag!!!
"Ko panggil ak pakcik!!,,,macam la ak tua sangat!!!"....dgn kacamata hitam yg dgayakan tue agak2 angkuh gak la pakcik tue....

Masa tue,,ak xdapat toleh ag sebab memang berlaku depan mata aku....
Aku senyum jek then blaahhh.....xnak masuk campur!!!

p/s: Suka hati la korang nak panggil ap!!! Jangan 'Datuk' yg betul2 TUA korang panggil 'abang' sudah bah!!!ahakss,,,,

4 comments:

Gaara said...

ape la briver tu..tu pn nk berkira..aku slumber je pgl ko mkck..tak kecoh pon..haha!

Long-Kang said...

haha,,kenakan ak ekk pakcik...
cisss!!

nickyz said...

hahaa..along panggil "ayunks" jealaa..confirm dia bagi free jeee...muahahaha....

Long-Kang said...

haha,,ayang utk yg spesel jea la nik...ayoyoo!!
ad k nk pgl pkck bus ayang,,ahakss!!