Wednesday, November 2, 2011

Saya rindu Dia,,,Mr.Blog

Mr Blog,,
Saya rindu dia sangat2,,,
Sebab tue saya sentiasa perbaiki diri saya,,,
Supaya dia tak terseksa tengok sikap saya,,,

Mr Blog,,
Saya nak cte kat dia,,,
Saya kena ujan,, saya makan ap arini,, saya tdo lewat,,
Saya banyak keja,,ad orang buli saya,,jatuh bangun saya
Saya nak dia orang pertama tahu tentang saya

Mr Blog,,
Saya nak sangat peluk dia, cium dia,,
Macam saya sekolah dulu2,,
Saya nak makan semeja dengan dia lagi
Saya suka bila dia duduk di kerusi dia

Mr Blog,,
Saya nak cakap kat dia
"Saya Sayang Dia"
Saya tak jumpa lagi lelaki macam dia
Dalam diam2 dia,,dia sangat ambil berat tentang saya
Dalam diam2 dia, dia lah lelaki paling dekat dengan saya

Mr Blog,,
Dulu dia hantar saya pergi UPSI
Sekarang dia tak sempat tengok saya di sini
Saya nak dia tahu
Dia selalu bersama saya dalam perjalanan kehidupan saya nie
Saya dengan dia adalah SATU

Mr Blog,,
Saya tak pernah cakap kat dia 
"I Love You"
Tapi saya JANJI saya akan doakan dia

Mr Blog,,
Klau saya ada pengganti dia nanti
Saya akan bawa pengganti tue ziarah dia
Saya nak kenalkan dia dengan 'dia'

Mr Blog,,
Sebab dia da tiada dalam kehidupan dunia saya
Saya hilang tempat mengadu hal remeh temeh nie
Klau dulu saya selalu mengadu dan
Bermanja dengan dia depan beranda umah kami

Mr Blog,,
Sape leh jaga saya macam dia jaga saya??
Walau dia pendiam orangnya tapi perbuatan dia 'banyak'

Mr Blog,,
Saya juga tak sempat 'berbuat baik' dengan dia
Saya harap dia maafkan saya

Mr Blog,,
(pic nie ak br dapat dr kakak ak setelah sekian lama)
Dia adalah Ayah saya....
22 tahun saya hidup dengan dia
2 tahun sudah kehilangan dia

Terima Kasih Allah,,,Kau Hadirkan Dia Sekali Dalam Hidup Aku
Bagai Satu Nikmat Terbesar
Kerna Dia Mendidik Aku Menjadi Seorang INSAN

p/s: Ayah tak pernah biar AKU tunggu dia....Walau sekali pun TIDAK
(Syukurnya ak kerna ditatang bagai minyak yang penuh)

4 comments:

nickyz said...

be strong always =)

Long-Kang said...

tima kasih ^_^

casandra said...

su ada bla wani perlukan..x brahsia lg tau

mamahayyu said...

Dia...mmg tak kan benarkan org menunggu dia...terutama puteri2 dia.....15 thn dulu... walapun ngah ni warden umur dah 26 thn masih lagi bapak menunggu daripada lepas solat Jumaat sampai pukul 6.30 pm..huhuhuhu..smpai menjadi bahan ejekan rakan2 guru....anak manja(hahahah) manja la sangat...mengalahkan student.
bila jodohku sampai dia orang pertama ku tunjukkan photo bakal suami ku......Dan masih terngiang2 lagi.....'ok.... ayah setuju......' ermm dan setiap anak pokok sebanyak 6 Ekar tanah di kg tu adalah jelmaanya....kerana tangan tua itu yang menanamnya walapun masa tu tenaga Sudah tidak berdaya......sebab itulah......Akan ku niatkan setiap amalan baikku pada setiap pagi Dan setiap Hari aku sedekahkan untuk kedua ibu n ayah yang sangat ku cintai......tidak pernah sepicing pun ia lupus drp ingatan ku....Insya-Allah, tidak Kira walaupun di mana pun diri ku berada......semoga mak sentiasa dirahmati Dan diberkati oleh Allah Dan roh ayah tergolong dalam golongan hamba2nya yang soleh...amiiin.