Friday, December 30, 2011

Hepi Belated Besday My 'Mak'

Bukan ak lupa nak 'wish' kat Mak besday dia,,tapi n3 nie baru jea nak dwat...
Sebabnya,,,haha! Yang nie memang TERLUPA abeh!haha!

26/12/1949 : Tarikh Kelahirannya....so skunk Mak ak berumur 62 ek??
Dah tua rupanya mak ak,,,rasa2nya sama jek rupa dia dari dulu sampai skunk,,
Yang jelas kelihatan ialah wajah tua, garisan kedut & uban?? haha,,,

Ak seyesly mengucapkan 'Selamat Hari Kelahiran' buat Mak 
(Even Mak xbaca pun blog ak! adehh)

Dulu ak selalu kena sebat & rembat dengan hanger! sakit weyh,,,
Orang kata, klau Ayahnya lembut Maknya garang,,perghhh!! Memang yea pun, satu jentik pun ak xpenah kena ngan Ayah ak,,tapi ngan Mak ak, ber'birat'2 di rotannya.

Memang degil la,,bukan ap, ms waktu ak kecik dlu...bdk2 se'angkatan' ak 2,,smua suka main kat kebun orang, main kat bukit2, main paya, sungai, tangkap ikan malah berudu pun nak dtangkapnya!
Yang ak paling ingat, KETUAnya adalah Abang Ba dengan Ayah Amir....Ak adalah pengikut tegar dorang!
Yang ag dahsyat: Pakai baju tdo, xmandi tue, ngan suar pendek pas2 rambut mesti menutup mata!hahha!
(Rupa2nya dah lma ak JOIN group K-POP nie ekk??haha!)

Okehh2,,balik2 jek Maghrib...ap ag! Kena sebat dlu sampai ak lari bawah rumah sebab lari dari Mak la!
Then, Mak ak cakap "Makan tak! Mandi tak! Tau Main jea!"......sambil pegang hanger weyh.
(Sebenarnya, tang Mandi 2 memang TAK mandi la tapi tang MAKAN tue,,ak makan kat Umah orang,,haha)
Dah Orang ajak kan,,makan jea la! Agpun sedara mara jea ngan tok-tok dekat2 umah ak tue....haha!
Tok Sue Ngan Tok Wei tue pun dah xd....Innalillah
(Gler sayang ak kat kedua-dua orang tua nie,,sebab selalu manja2 kan ak,,nak harap Mak ak masa tue, memang TAK LAYAK ak nak dimanja2 oleh nya...haha)

Dah besar sket,,barulah Mak ak jadi 'lemah lembut',,,haha! Yela kan, dah tua sket kan..kna slow down katanya....haha!
Klau dia TAK hantar ak k sekolah Arab,,,mau ak jadi 'Kutu Jalan' kat kampung tue takpun jadi tomboy kowt,,,takpun tomboi pintu!!haha,,,
Alhamdulillah,,marah2 orang TUA tue..sebab nak jadikan ak MANUSIA!! huhu,,,

Klau ms kecik dlu,, ak slalu mintak nasi dengan kicap!!! 
(Orang kata senyuman ak sama macam masa kecik2 nie..haha)

Tq Mak for everything! Sampai mati pun xterbalas jasa Mak.....uhuks!

p/s: Ble bdk2 nie nak bangun dari TIDUR??? ak dah lapo weyhhhhhhhhhhhhhh!!! Klau la ad Mak masak,,,xkira la Mak ak k, MAk kawan2 k,,,janji dia adalah 'Mak',,airtangan seorang IBU.....haha!!

2 comments:

casandra said...

su lak dua2 pgang hanger..mcm ne tu?? tp dgn hanger tu la su smpai ke sni..huhu :)

Long-Kang said...

haha! lpas nie anak2 su kasi bedal ngn hanger gk la...br bjya!haha!