Thursday, December 22, 2011

Macam penyembuh!~Balik Kampung~

Suasana Hujan yang TAK berhenti-henti nie wat ak rasa macam kat Pulau Jeju, Korea!
Sejuk glerr,,,nak mandi pun pk 2 3 kali....
Kang xmandi, Orang kata anak dara pemalas plak!

Sape2 yang rasa nak datang Pahang time2 cmnie, baik bawa payung, bj hujan or baju kumpulan Hujan pun okeh gak!haha.....baju spare bukan gf/bf spare okeh!,,,haha......OR baju sejuk!
Ak xlekang pakai stokin sbb nak jejak lantai pun rasa macam nak xnak plak! Macam nak jd hantu jea sebab hantu xjejak Bumi....haha!

Ak nak kata 'Hujan nie macam Penyembuh k?',,,maybe yea!huhu...
Sebab ble hujan my 'Mak' xkuar menoreh, dia ad la kat umah..leh lepak2 ngan dia & yang penting 'Mak' masak!!
Lama nya xmakan masakan dari airtangan 'mak' nie,,,,walau ikan goreng pun, sedap jugak..haha! Oppss,,lupa..ak pose arini, cte psl makanan lebih2 ni kang, ad yang meleleh....huhu!

Balik Kampung memang macam penyembuh!
Pernah ak dengar satu ceramah dari Ustaz mna tah,,dia kata kadang2 ble kte rasa serabut atau rasa xkena,,
"Balik la kepada fitrah yang Asal",,,
Selain 'balik' kepada Agama Allah S.W.T,,,,balik ke tempat asal kelahiran, jumpa makAyah kte, yang asalnya kte datang dari mereka dengan Izin Allah kan,,,juga boleh memberi ketenangan, InsyaAllah.

Sebab ap ak ckp cm2,,sebabnya
Sape tak rasa tenang & selesa balik ke tempat yang dia 'jatuh' kali pertama dulu, tempat dia dilahirkan dlu,,(Ak lahir kat umah dlu beb,,bidan agaknya yang sambut??~lupa nak tanya mak lebih2...~haha!)
Jadikan ak rasa semua keja leh jalannnnnnnnnnn,,,,~!!
& yang paling LEGA,,,proposal TESIS ak da siap!yahuuuuuuuuu!!!!
So, skunk ak perlu FOKUS pd Final Exam jea,,,

Tue la,,,Selain Belajar Untuk Belajar??? Belajarlah lari dari Stress!!....dis is d tips!haha
(Tips nie ak rasa semua orang tau kowt,,,haha!)

p/s: Apabila berada dikalangan orang2 yang ikhlas dengan kita,,,Hati rasa lain jea! Tq mak....Sayang MAK ketat-ketat!


Mak masak Asam pedas ikan merah!~hurm~dugaan2,,,haha!

2 comments:

Gaara said...

aku nak g pahang sabtu ni..area jerantut..banjir tak?

Long-Kang said...

haha,,insyaAllah x kowtt...