Friday, December 9, 2011

When I wanna be 'Nyonya' Malaysia

When I wanna be a 'Nyonya' Malaysia....Perghhh ketat! Sendat! Sesak ! Sempit beb! haha!!
 
Kenapa ketat, sendat, sempit, sesak??? Klau ak pakai kebaya Nyonya..konpem sendat kan??haha
TAK la weyhh,,,ak xd la gemuk sgt. First time siut pakai Kebaya...itupun setelah kebaya tersebut di 'baik pulih' sebab segan gler! Dah jd ala2 kebarung pn ad...
Okehh,,since first time ak pakai kebaya, budak2 nie suka tau tegur2, sakat2 ak...Klau orang lain pakai xd hal lak. Memang bikin ak malu sgt, Yang ag klakar nya, lepas makan ag rasa sendat beb! Nampaknya berat badan dah naik k?? Peduli lah kan!! Chomot pun chomot la....sebab ke'chomot'an dengan Long-Kang dah sebati...haha!

Nak jadi 'Nyonya' pun, ak sempat g Kempen Derma Darah...Okeh! kali nie lepas ekk..450ml darah didermakan....Mudah2an dapat membantu golongan berdarah B,,,, ^_*


Walau penat dis week, tp after derma darah rasa badan cam 'fresh'....
Yang ak suka adalah muka look 'pale'
Sometimes,,ad orang suka tengok muka seseorang nampak cm 'pale' nie,,,
espesely aweks2 Korea...haha!
Tapi klau selepas bersalin tue,,,orang kata cm sakit lak aii...(Yg nie ak xtau! xd pengalaman..haha)

Walaupun ramai orang,,ak wat xkisah jek...maklum la dah senior kot
Tak de masa nak berkenalan dengan budak2 hingusan2 nie
haha...

Yang paling 'besh' sebab pakai Kebaya nie,,dilayan seperti PUTERI oleh abang MA tue...haha!
OMG!!! cepatnya pompuan bj merah nie PUAS HATI??haha

p/s: Tahun depan lak pakai Kebaya sebabnya maybe dah TAK muat!!!haha...

2 comments:

Cik Bib said...

wah...dia derma darah la.bagus-bagus. saya takot jarum #refer to iklan derma darah kat radio#

Long-Kang said...

haha,,,tQ cik Bib...Jgn risau..jarum 2 xmkn org pn...haha